Întâlnire Adventomania, 5 aprilie - București

          Dragi cititori,
 
         Chiar dacă nu am avut vreme să mai postez atât de multe articole în ultima vreme, asta nu înseamnă că am stat degeaba. Mă bucur că pot să vă anunț că pregătirile pentru a doua întâlnirea a căutătorilor de adevăr sub egida Adventomania au intrat în linie dreaptă și că întâlnirea va avea loc așa cum am programat-o, în data de 5 aprilie 2015.
         Greorge Dumitru (alias Martin Luther), administratorul blogului ResetYourReligion mi-a confirmat deja prezența lui, așa că o să avem un program bogat, gândit în felul următor:
 
        - 10.00 - 10.30: cunoaștere și  socializare la un ceai sau o cafea
        - 10.30 - 11.00: prezentarea participanților
        - 11.00 - 12.15: seminar George Dumitru pe tema relevanței Bibliei în zilele noastre
        - 12.15 - 13.30: sesiune de discuții pe marginea prezentării
 
        - 13.30 - 14.30: masa
 
        - 14.30 - 15.00: pauză
        - 15.00 - 16.00: seminar Adrian Tudosie având ca subiect necesitatea  de a umple cu ceva golul creat de teoriile alternative privind crearea lumii
        - 16.00 - 17.00: sesiune de discuții pe marginea prezentării.
        - 17.00 - 17.30: evaluarea întâlnirii, planuri de viitor, opinii
 
 
         Întâlnirea va avea loc tot la Rin Grand Hotel. Participarea este gratuită, locuri sunt destule, dar pentru a avea o perspectivă clară asupra organizării finale ar fi de dorit confirmarea prezenței voastre aici, pe facebook (Adventomania, George Dumitru sau Adrian Tudosie) sau pe mail.
       Orice modificare va fi anunțată în timp util, sper să ne (re)vedem cu bine!

Comentarii   

#1 tentativeMaximus 16-03-2015 09:57
Buna,

teoretic ma inscriu,
practic se stie povestea cu piciorul si deci nu va depinde in totalitate de mine.

Doamne ajuta :)
#2 Maximus, eroul zileiSpartan 16-03-2015 19:32
Maximus, e mare lucru să faci 500 de km cu trenul pentru asta, dar ne vom bucura încă odată dacă vei reuși să vii. Succes în recuperarea după accidentul de la picior!
#3 SalutareHoney 21-03-2015 20:14
Care ar fi subiectul central?
#4 Welcome, Honey!Spartan 21-03-2015 20:50
Vor fi două subiecte centrale. Se pleacă de la cele două prezentări, care vor fi apoi urmate de discuții și întrebări.
#5 SalutareHoney 21-03-2015 23:32
Deci relevanta bibliei in zilele noastre ( intelegind in perioada contemporana?!) si " cum se umple golul creat de teoriile alternative privind crearea lumii cunoscute"
#6 Detalii despre subiectele abordateSpartan 22-03-2015 06:15
Prima prezentare încearcă să dea răspuns la următoarele întrebări:

Mai poate fi Biblia considerată astăzi o sursă de informație fidelă despre Dumnezeu? Dar despre Isus Hristos?
Care a fost în mod concret procesul alcătuirii Canonului biblic?
Cum s-a desfășurat procesul de copiere al evangheliilor, epistolelor și altor scrieri „sfinte”?
Este fidelă adevărului imaginea nou-testamentar ă a lui Isus din Nazaret, așa cum o oferă evangheliile?
Care este stadiul actual al cercetării istorico-critic e cu privire la vechiul și noul testament?
Mai putem avea încredere în teologie?
Dacă nu, spre ce altă alternativă epistemologică trebuie să se îndrepte căutările noastre?

Cea de a doua se va referi la disonanța indusă de renunțarea la teoria creației în șapte zile vis-a-vis de restul Bibliei. Dacă pământul a fost creat printr-o formă de evoluție, atunci ce facem cu Adam, cu jertfele, cu planul de mântuire și cu întreg crezul creștin?
Prezentarea pleacă de la ideea că acestea două nu se pot armoniza; așadar... ce punem în loc?
#7 Bune teme ... foarte buneMeiji 23-03-2015 20:13
Asa ce rau imi pare ca nu pot sa fiu si eu prezent la intalnirea asta. Amandoua temele propuse sunt foarte necesare si consider ca pun punctul pe i. Tare as vrea macar sa inregistrati prelegerile ca sa le poata vedea si ceilalti care nu pot veni (acum, s-ar putea ca unii sa zica iarasi ca "am ochi albastri" si ca vreau sa va prind si alte bla-bla-uri. Ce sa va fac? Sa va iau boii de la bicicleta? ma rog).

Chiar daca presimt ca nu voi fi de acord cu tine, tot as fi foarte interesat sa vad cum expui subiectul si sa discutam pe tema asta.

Despre prima, o mentiune. Esti sigur ca metoda istorico-critic a este cea corecta de studiu a Bibliei? Ultimele studii in naratiunea Biblica arata ca textele sunt foarte bine alcatuite la nivel literar si ca este foarte putin probabil ca ele sa fi avut o origine compusa (cum faimos afirma Welhausen in a sa "documentary hypothesis).

Iar cu privire la a doua, da, aici cred ca sunt de acord. Daca evolutia este descrierea corecta a originilor (ceea ce eu cred ca nu, si tu ca da) atunci toata teologia crestina are o problema maaaaaare, pentru ca trebuie redefinit totul. As fi foarte curios sa vad cum redefinesti tu toate elementele cruciale ale credintei.

PS. Ar fi interesant de vazut/citit si prezentarile de la prima intalnire. Nu s-a mai auzit nimic de ele.
#8 Ptr meijiLutther 23-03-2015 21:58
Despre prima ta întrebare, referitoare la o temă pe care o voi susține eu, despre relevanța Bibliei:
„ Esti sigur ca metoda istorico-critic a este cea corecta de studiu a Bibliei?”

Metoda istorica-critic a sau inalta critica investigheaza originile textului, avand ca scop stabilirea autorului, datei si locului scrierii acelui text (vezi http://en.wikipedia.org/wiki/Historical_criticism sau http://www.newadvent.org/cathen/04491c.htm).

Critica textuala sau lower criticism urmareste reconstruirea textului original pe baza diverselor copii disponibile. Erorile de transcriere si alte alterari ale manuscriselor sunt identificate si luate in considerare pentru alcatuirea "editiei critice", adica a textului care reflecta cel mai fidel originalul

Despre ce „studii” care ar combate „documentary hypothesis ” este vorba? Poți să ne indici sursa concretă?

Cu privire la tema lui Adi, pot să spun că oricum teologia creștină avea probleme cu duiumul ( ca atare și interpretările teologice creștine diverse după principiul „câte bordeiuri atâtea obiceiuri” ) chiar și până la Darwin. Teoria evoluției în sec 19 , dar mai ales genetica și evolutionary biology în sec 20 și 21 au pus capăt definitiv teologiei creștine tradiționale. Asta ptr cineva care este onest vis-a vis de dovezile extrem de puternice în favoarea evoluției și nu întoarce spatele realității.
#9 DetaliiSpartan 24-03-2015 06:03
Meiji,

Prima întâlnire a fost, ca să zicem așa, „soft”, de încălzire. Nu s-a înregistrat nimic, deci nu îți pot oferi un remember.

Cât despre 5 aprilie, sper să reușim să înregistrăm prezentările. Nu sunt omul orchestră ca să le fac pe toate, dar promit să încerc!

Cât despre prezentarea la care m-am gândit, voi încerca să surprind diferențele teologice care derivă din adoptarea uneia sau alteia din teoriile apariției vieții. Asta pot și vreau să o fac, dar nu voi încerca să umplu cu ceva golul.
De ce? Pentru că e ceva personal și nu vreau să fac mai mult decât să îndemn la reflecție. În rest, fiecare trebuie să fie liber să decidă ce crede că e mai relevant pentru el!
#10 IntegistrareMonica 24-03-2015 23:14
Mi-ar placea sa ascult prezentarile asa ca vin si eu cu o cerere de inregistrare sau de transmitere in direct cumva daca se poate, ar fi un sabat prolific. Ar fi pentru prima data cand as asista la ceva de gen, si pana acum nu am gasit asta nicaieri.
Imi place mult structura pe care doresti sa te axezi Adi T. , prezentarea problematicilor ambelor teze teologice fara insa a te dezechilibra spre una din ele. Alegerea e prea personala si evident imposibil de demonstrat.
Mi-ar face placere sa va ascult!
#11 diversMaximus 26-03-2015 11:04
cred ca nu mai are rost sa intreb daca intalnirea va avea loc sau nu...

daca va fi inregistrata o sa-mi aduc haine mai prezentabile :)

o sa-mi rezerv biletele
ne vedem
#12 Se confirmăăăăăă!Spartan 26-03-2015 19:08
Maximus,

Sala este deja plătită... așa că mergem înainte, nu înapoi!
#13 Ready...Spartan 04-04-2015 15:29
Am vorbit acum și cu George, a sosit în țară... așa că suntem pregătiți pentru întâlnirea de mâine!
Celor care veți veni vă spun de pe acum un bun venit...!
#14 Intilnirea din 5 aprilieNecunoscutul 09-04-2015 01:41
Chiar asa. Cum de nu vedem nici un randulet despre aceasta intilnire?

S-a mai tinut? Cati ati fost, in afara de voi doi(Adi si George care sosose deja in tara din 04.04.15) Maximus venea si el "teoretic".



A meritat plata salii si a altor cheltuieli? Tare mult asi vrea sa ne zici si noua cate ceva despre intilnire.
#15 A fost...Spartan 09-04-2015 08:21
Am fost cu toții 12 persoane, atmosfera a fost excelentă și ceea ce e mai important e că am înregistrat prezentările și sper să le putem pune pe net în curând.
Dacă a meritat sau nu... nu mă pot pronunța eu!
#16 alte impresiiMaximus 09-04-2015 18:11
Maximus a fost si el :)

cand va posta Adi prezentarile vom vorbi atunci la subiect

multumesc celor care si-au expus experientele mai ales cu biserica si regimul ei doctrinar; este imbucurator sa observi cum adevarul chiar elibereaza

cat despre prezenta:
am plecat de la ortodoxi care sunt milioane, la penticostali care sunt sute de mii, apoi la AZS care 100de mii ??
deci cantitatea este total irelevanta

parca zicea Unu ca se ingusteaza problema(calea) :)

cat despre "a merita"

nu cred ca se calculeaza asta in vreun fel si nici nu stiu unitatea de masura.
merita sa scrii carti, sa citesti, sa fi corect, sa suferi, sa te ia lumea de fraier(cand esti bun)?...

personal a meritat, voi merge daca timpul permite si evident daca va avea loc si la a3-a sesiune...poate la munte? :)


nu ma refer strict la aceste intalniri ci la un fenomen social:

este interesant cum oamnii dau bani sa fie prostiti, dar nu vin la lumina oferita gratis
#17 Multumesc de informatiiNecunoscutul 09-04-2015 19:53
Adi si Maximus, multumesc petru detalii, si ma bucur sincer sa aflu ca ati avut o intilnire atat de frumoasa.

Maximus, si eu am venit de la ortodoxi la AZS, in 2009, dat fiind ca sotia mea provenea din familie de adventisti, cu toate ca nu era membra, insa eram nelipsiti din biserica din 2003. Am fost foarte entuziasmat la inceput, cu timpul mi-a trecut entuziasmul.

Va doresc numai bine la toti, si Dumnezeu sa ne conduca vietile.(contea za relatia personala cu El, caci nu biserica ne mantuie.)
#18 prezentamihaela C 09-04-2015 20:31
Am sperat pana in ultima clipa ca o sa pot veni.N-a fost sa fie! Data viitoare!
S-a stabilit o data pentru urmatoarea intalnire?
#19 next time...Spartan 09-04-2015 21:15
De voi depinde când (și dacă) va fi data viitoare! Deși numărul nu contează foarte mult mi se pare ciudat ca din un oraș cât Bucureștiul să vină doar 3 persoane.
Zic de București deoarece cei mai departe de 50 km au motive să se scuze!

Asta e... vom vedea când, unde și cum ne vom (re)vedea!
#20 Maximus...endtimestory 11-04-2015 02:54
La care lumina gratuita te referi. Pana aici nu am vazut decat critici la un sistem existent.
Nu cred ca asta numesti lumina
#21 deconstrucție, dar nu numaiSpartan 11-04-2015 07:20
endtimestory,

90% ai dreptate, pe Adventomania există multă muncă de demolare a miturilor adventiste. Mai de mult chiar așa intitulasem această pagină: instanța miturilor și prejudecăților contemporane adventiste.

Am fost nevoit să demolez mituri și prejudecăți, pentru a face loc altor idei. E adevărat, activitatea de demolare e mai puțin plăcută decât construcția în sine, dar este necesară. Ei bine, vreau să îți spun că se apropie ziua în care să încep să construiesc. Dar dacă încă nu o fac este pentru că nu am cu cine: foarte mulți cititori asta vor: să se „răcorească” pe Adventomania, pentru că văd multe neajunsuri în biserică, dar în rest NU VOR SĂ SCHIMBE NIMIC!

O vorbă veche spune că atunci când ucenicul este pregătit, maestrul apare și el. Atunci când lumea va fi pregătită pentru lumină, fii sigur că va exista; dar pentru cineva obișnuit cu penumbra, prea multă lumină dintr-o dată este greu de suportat!
#22 ÎnregistrareSpartan 12-04-2015 07:50
În curând o să postez înregistrarea făcută la întâlnire!!! :lol:

You have no rights to post comments