Amintiri despre Apocalipsă


 
Eram copil și prin nu mai știu ce împrejurare, trebuia să stau singur acasă. Și pentru ca timpul să nu mi se pară atât de lung, părinții mei au aranjat ca o verișoară de-a mea cu doi ani mai mare să vină pe la mine și să petrecem după-amiaza împreună. Eu – fiu de adventist, ea la fel... cu părinți adventiști. Eu, educat la măsuța cu nisip... verișoara mea, aidoma.
Pusă pe șotii și fiind un pic mai mare m-a luat deoparte și mi-a zis confidențial:
„...să știi că nu degeaba lipsesc azi părinții noștri. Ție nu ți-au spus nimic, dar împreună cu ai mei au plecat să caute un loc de refugiu. I-am auzit vorbind că a venit sfârșitul și că noi, adventiștii, vom fi persecutați pentru sabat. Așa că d-aia suntem acum singuri și după ce se vor întoarce va trebui să ne luăm strictul necesar și să plecăm în pribegie!”
 
Au trecut de atunci mai bine de 35 de ani, dar parcă simt și acum fiori reci pe șira spinării amintindu-mi tristețea iremediabilă care m-a cuprins. Deja mă vedeam că trebuie să îmi părăsesc casa natală, vecinii, prietenii, pisica, mieluții și... copilăria. De ce și pentru ce nu știam eu prea bine, dar totuși înțelesesem niște lucruri cu mintea mea de copil: noi, adventiștii, suntem un popor deosebit și suntem martorii lui Dumnezeu pe pământ, iar Sabatul va face diferența între adevărații creștini și cei care vor primi semnul fiarei.
S-au schimbat multe de atunci. Ceaușescu cel ateu a murit de mult, avem peste două decenii în care sâmbăta este zi nelucrătoare, democrația s-a consolidat, drepturile omului sunt din ce în ce mai respectate, există libertate, avem biserici, literatură, radio, TV... într-un cuvânt – avem libertate.
Dar cu toate acestea, psihoza a rămas, fiind întreținută și de cei care au acces la amvoane: scenariile apocaliptice încă sunt prezente în subconștientul adventist și refuză să plece de acolo, indiferent că vremurile au luat o altă turnură.
Am rămas impresionat privind acum câțiva ani buni filmul adventist „Ultima bătălie”. Totul părea atât de logic, atât de bine documentat în Scriptură și ancorat în realitate, dat fiind trendul actual alomenirii: poluare totală, tehnologizare, globalizare, crimă, răutate, etc.. Dublat de back-groundul adventist, parcă totul striga: pregătește-te vine sfârșitul!
Dar alți ani au trecut și de atunci, copilul speriat că trebuie să plece în pribegie a ajuns la jumătatea vieții iar Domnul încă nu a venit. Semnele interpretate de EGW ca fiind esențiale (cutremurul din Lisabona, căderea de stele & restul) sunt deja prăfuite de atâta vechime, comunismul s-a topit total în lumea civilizată, națiunea americană este la fel de creștină ca și acum 40 de ani, lumea este rea... dar așa a fost din totdeauna și nu se vede nici măcar o urmă că atât de iminenta venire predicată, visată și dorită de adventiști ar fi pe aproape.
Și atunci, firesc, se pune întrebarea: cât adevăr și câtă minciună există în scenariile apocaliptice vehiculate în mediul adventist? Nu am răspunsul la această dilemă, dar pentru că îmi răsar în minte din ce în ce mai multe semne de întrebare în ceea ce privește veridicitatea acestei teorii vreau să le comentăm împreună. Așadar, să începem!
 
1.  Semnele sfârșitului. Deși teologii adventiști au făcut adevărate slalomuri pentru a armoniza textele biblice cu scenariile apocaliptice, la o privire mai atentă se văd mari inadvertențe:
- Revenirea lui Isus a fost așteptată chiar din timpul în care apostolii încă trăiau!!! Și nu s-a întâmplat nici acum, aaa... ce mai contează vreo 2000 de ani în sus și în jos, nu-i așa?!? Dacă apostolii s-au înșelat, înseamnă că nu valorează doi bani spusele lor. Dacă Isus a mințit (... pentru că vă spun că nu voi mai bea de acum încolo din rodul viței, până va veni Împărăția lui Dumnezeu) e și mai grav și mai dificil de explicat. Sau textul din Marcu 9.1: „Adevărat vă spun că sunt unii din cei ce stau aici care nu vor muri până nu vor vedea Împărăția lui Dumnezeu venind cu putere!”
- Amestecul (voit sau nu) dintre căderea Ierusalimului și timpul sfârșitului lasă loc de multe confuzii și interpretări eronate, dată fiind sărăcia informațiilor.
- 1844. Într-o lume medievală poate că avea sens să crezi că în ceruri există cărți care trebuie cercetate amănunțit pentru a stabili (ne)vinovăția cuiva și că este nevoie de timp pentru așa zisa judecată de cercetare. Faptul că Isus nu ar fi putut să vină înainte de acel an este o mare aberație, izvorâtă din Marea Dezamăgire. Care este motivul? Simplu: după ce iei o mare țeapă, dacă inventezi o scuză pentru prostia ta începi deja să te simți mai bine. Așa s-a întâmplat și cu pionierii noștri, s-au lăsat păcăliți odată, apoi au înghițit altă păcăleală ca să le treacă amarul. Păi dacă apostolii în așteptau pe Hristos încă din vechime, cum de Acesta era țintuit în cer până în sec. XIX??
- Viziunile Ellenei G. White. Ar muri de ciudă orice scriitor de literatură S.F. dacă ar vedea ce impact are în lumea adventistă imaginația acestei femei care a zburat cu îngerii pe lângă Jupiter, dar a greșit numărându-i sateliții. Totul descris în amănunt, de parcă s-ar fi întâmplat deja, cu date precise și o cronologie impecabilă. Par foarte bine ancorate în trecut și viitor, dar temelia deja este putredă.
Iată câteva argumente:
* cutremurul din Lisabona NU a fost cel mai mare din istorie, iată ce zice wikipedia: Marele Cutremur din Chile, produs pe 22 mai 1960, a fost cel mai mare puternic seism înregistrat vreodată, cu o magnitudine de 9,5 grade pe scara Richter şi o durată de 10 minute.”
* cutremure au fost și vor mai fi, plăcile tectonice se mișcă necontenit
* căderea de stele a fost explicată prin trecerea Pământului printr-un roi de meteoriți.
* chiar dacă ar fi adevărate se pune următoarea întrebare: Ce sens au niște semne care să apară cu sute de ani înainte de eveniment, timp în care se schimbă mai multe generații? Ce utilitate ar avea dacă, plecând din România spre Portugalia, să îți apară pe la Oradea un indicator „LISABONA: 3325 KM” când pe tine te interesează cum ajungi la Budapesta?
* războaie au fost din totdeauna, dar în ultima vreme chiar sunt izolate.
* răutatea lumii: omenirea este rea, lacomă sau cum vreți voi... dar așa a fost de mii de ani, numai că acum avem jurnale TV care să le mediatizeze excesiv și obsesiv.
 
2. Rolul sabatului. Mândria de a fi adventist nu poate lăsa la o parte sabatul nici în ceea ce privește sfârșitul lumii. După mintea teologilor noștri istoria lumii a început cu Sabatul și se sfârșește cu el. Ba de fapt nu se sfârșește; pentru ei Sabatul va fi veșnic, chiar dacă Einstein demonstrează că în afara universului fizic timpul este doar o iluzie.
Dragostea, credința, iertarea, pocăința, toate sunt trecute pe locul doi în ecuația apocalipsei, iar sabatului îi revine rolul central: este semn, sigiliu, motiv de persecuție, mântuiții vor călători șapte zile (dar nu în sabat, pentru că e păcat... așa că Isus va reveni obligatoriu duminca!!). Totuși, chiar după Geneza, întâi a fost creat omul, apoi sabatul... care este mai important??
 
3. Cifre rotunde. Fix 1000 de ani vor trece între A Doua Venire și Cea de A Treia Venire. Mamma mia... Dumnezeu este condiționat de perioada de rotație a Pământului și de obsesia cifrei zero? Pentru o ființă infinită ce importanță au cifrele?
De ce 1000 de ani și nu 100, 10.000 sau pur și simplu 8937 de ani?
 
4. A ști dinainte înseamnă că există predestinație. Discuția se poate lungi foarte mult pe acest subiect, dar logica asta arată: ceea ce este deja știut nu mai poate fi schimbat. Însă fie că este sau nu vorba de predestinare, un lucru e clar în istorie: au existat profeții care au ținut seama de trendul existent în timpul emiterii ei, dar apoi viitorul s-a schimbat odată ce oamenii și-au modificat comportamentul. Vezi episodul cu Iona la Ninive.
Da, există profeții demne de încredere, dar nu înseamnă că sunt bătute în cuie dacă între timp inputurile din ecuație se schimbă.
Așadar, atât timp cât omenirea poate lua decizii, viitorul se poate schimba. Cine știe... poate iese adventistul Ben Carson președinte al SUA, iar sâmbăta va fi decretată ca zi de odihnă!!
 
5. A face scenarii este o treabă riscantă. Pionierii adventiști și-au furat-o rău de tot, așa că ar trebui să fim circumpsecți în a mai edita astfel de liste de evenimente care trebuie să se întâmple. Eu cred că, dacă va fi să vină Isus în modul descris în Biblie, vor avea parte se semne cei care îl vor vedea cu ochii lor, nu străbunicii!
Atunci, doar atunci se poate vedea adevărul, deocamdată toată literatura adventistă despre evenimentele care preced revenirea lui Isus este doar o mare speculație ieftină!
 
6. Câteva cuvinte despre libertate și toleranță. Nicicând în istoria lumii nu a existat mai multă toleranță în lumea civilizată decât acum. Poți fi musulman, ateu, homosexual, negru, socialist, sindicalist, etc., ai drepturi. Ba mai mult, chiar dacă nu ar exista legi, lumea a învățat să fie tolerantă.
Așa că povestea cu lupta pe toate fronturile împotriva păzitorilor Sabatului nu prea mai ține apă într-o lume în care tinde spre uniformizare. Și apoi... dacă nu se grăbește Isus, prin Europa s-ar putea să nu mai găsească mulți adventiști în următorii ani!
 
6. Semnul fiarei, 666. Biblia spune că este un număr de om, deci care poate fi înțeles. Altfel nu poți să-l accepți sau să-l refuzi, dacă nu știi unde anume se ascunde. Poanta cu „VICARIUS FILII DEI” s-a cam dezumflat, să vedem ce mai inventează lumea la apropiata Conferință Generală de anul acesta.
 
7. Evanghelia dusă în toată lumea. Aberația secolului: Isus nu poate veni până când Evanghelia nu va fi dusă la orice ființă de pe planetă. Păi... asta înseamnă că Isus nu ve reveni măcar câteva sute de ani de aici înainte, deoarece pe planeta noastră se nasc zilnic cu mult mai multe persoane decât pot evangheliza popii noștri.
Dacă e să fie așa, dormiți liniștiți, fraților... că mai e timp de trăit, de făcut afaceri, case și copii pînă vine Domnul!
 
8. Istoria se repetă. Sau nu? Mesia a fost așteptat într-un fel de către evrei și a venit cu totul și cu totul în alt mod. Nici o denominațiune nu cred că are scenarii așa de precise care să descrie revenirea lui Isus (pentru că nu au sabatul) așa că noi vom fi primii loviți în barbă dacă lucrurile se vor derula altfel.
Evreii așteptau un Împărat și au primit un copil într-un grajd. Adventiștii așteaptă legiuni de îngeri care să-L înconjoare pe Hristos și nu se știe dacă nu vor avea parte de o surpriză imensă. Așadar, atenție, scriitori de scenarii apocaliptice!!
 
9. Adventiștii au scenarii, dar le tratează cu indiferență. Mă așteptam ca Bear Grylls să devină vedetă printre adventiști și să fie invitat să predea cursuri de supraviețuire prin biserici. Sunt sigur că majoritatea adventiștilor ar muri în prima săptămână petrecută „la munți și la stânci”, dacă ar trebui să își ia bocceluța în spinare și să trăiască în peșteri sau în junglă.
 Ți-o da Domnul mâncare, dar dacă tu nu ai pus mâna toată viața ta pe o sapă, nu știi să faci un nod la o sfoară și habar nu ai să faci un foc, atunci cum pretinzi, adventistule (de oraș) că te vei refugia în sălbăticie ca să păzești acolo Sabatul??
 
10. La primul semn de prigoană, 99,9% dintre adventiști (inclusiv eu!!!) ar mânca carne de porc cu gura plină dacă ar fi supuși unor torturi fizice. Ca să reziști trebuie să fii călit psihic, iar acest lucru nu se face peste noapte.
Uitați-vă la cei ținuți în arestul Poliției 2 luni de zile, cât de schimbați arată... și sunt tratați relativ bine. Dar una e să stai în celulă și alta e să fii biciuit, schingiuit sau lăsat fără apă sau hrană. Știu, există mitul că în timpurile din urmă nu va mai exista prigoană, dar ce poți aștepta de la o lume nebună, așa cum e descrisă ea în viziunile apocaliptice.
Pe vremuri, lumea era mai obișnuită cu răul și cu munca, acum lumea este mult mai fragilă mental și deci ușor de intimidat.
 
Hopa! Scuzați-mă că într-o zi frumoască cum se vede că ar fi cea de astăzi vă duc cu mintea la închisori și peșteri. Dar  nu e vina mea, pentru că adventiști (sau așteptători) fiind, credem în revenirea lui Isus. Revenire pe care, ca multe altele, teologii noștri au îmbrăcat-o în niște straie atât de complicate încât nici Hristos nu ar mai înțelege-o în totalitate.
V-am dat câteva indicii care să arate că existmă mult nonsens în teologia adventistă despre sfârșitul lumii, așa că vă invit să lăsați la o parte scenariile și să reveniți cu picioarele pe pământ cât mai repede și atât timp cât încă puteți să o faceți.
Trăiți-vă frumos prezentul, este tot ceea ce avem mai de preț. Cât despre viitor... ajungă zilei necazul ei.
Bucurați-vă în Domnul, amin!

Comentarii   

#1 ghinduri despre ce ar fi daca.........credulul 09-05-2015 13:39
Sa fii crescut in familie adventista multa răbdare ai avut pînă acum. Eu cel venit dintre "neamuri" nu stiu cum aș fi rezistat atitor prostii doctrinare,cum de altfel ma întreb cum am rezistat peste 20 ani,desi tot timpul am avut întrebări. Cit privește apocalipsa,si apropo de întrebări, ce căuta in canonul biblic,ca roadele acestei cărți au fost numai dezbinare si răutate. Scoateți apocalipsa din canon ca si cum nu ar fi existat si apoi imaginati-va cum ar fi arătat creștinismul,pt ca adventismul n-ar fi existat si împreună cu el atitea aberații.
#2 Canonul și ApocalipsaSpartan 09-05-2015 14:18
Wikipedia arată faptul că Apocalipsa lui Ioan abia a trecut de filtrul sinoadelor. Pentru că totuși a adunat numărul necesar de voturi adventiștii își bat astăzi capul făcând scenarii care mai de care mai ciudate.

Dacă ar fi lipsit acele câteva voturi viața ar fi fost altfel. Dar pentru că a trecut la vot, 19 milioane de sâmbătari cred cu tărie în SF-ul lui Ioan.

Întrebare: în ce credem?
Răspuns corect: în ceea ce au votat niște episcopi catolici!
#3 Gica contra...realistul 09-05-2015 17:23
Desi articolul este destul de pertinent,totus i ca de fiecare data trebuie sa fie si un gica contra,care se pomeneste vorbind pe margine ca o tata leana.Daca el este o capacitate de ce intra pe situl acesta,sau daca e prea destept sa scrie el articole mai bune.
ROLAND MO,AM VRUT SA SPUN DEMULT CA ESTI PENIBIL,DAR ACUM AI DEPASIT SI FAZA ACEASTA.

Poate acest dus rece te va trezi la realitate,dar putine sanse, cred eu...
#4 Giga "pro"credulul 09-05-2015 22:52
Realistule ,roland.mo e reprezentantul adventismului cu fata umana,celalta fata o sa apara si ea in curind.Intrebar ea e ce culoare o sa aiba(pamintie cunva?),sau cu ce fel de coarne?
#5 pt rolicacredulul 10-05-2015 22:55
Problema cu credulitatea mea,cu intebarile mele, cu nedumeririle mele putea fi rezolvata simplu acum peste 20 ani.
Era nevoie de un simlplu si un singur pastor al EVANGHELIEI sincer.Care sa-mi fi spus: Bai frate noi zicem ca predicam evangheliia dar nu e,noi vrem banii vostrii ca nu ne place sa muncim si sa ne sculam dimineata.
Asemenea mie sint mii si milioane de creduli cate dea lungul vietii lor au pus botu la ineptiile advente si au contribuit la ingrasarea si inavutirea citorva "alesi"
SI TOTII CREDULII ASTIA NU AU GASIT UN SINGUR PASTOR SINCER.
#6 re-creduluOM-crestin 11-05-2015 22:57
Bani jupuiti de pe tine nu-i cea mai grava problema, si eu te-asi jupui sa fiu pastor, fara nici o mila. Insa dreptate ai in privinta minciuni, eu ti-asi spune adevarul înteles si de mine, in limitile întelegeri lui, ce o am si eu...dar.. la tescherea te-asi face fara mila.

Cine sutine o aberatie ani de zile, cazul de fata adventismul, nu are drept la mila daca a fost jecmanit de sefi, isi merita soarta.
#7 Si tot din seria A(e)poca-lipsa, Pinguinii si gheata de sub apa !!iluminatul 12-05-2015 17:18
Pana mai ieri purtam o casca cu parbriz inchis..
Astazi mai nou, sunt pinguin de rasa adventist
Mananc doar peste, insa congelat ..
Sunt galben pe burtica, si cred ca ameteala pleaca de la cap !

Si ca tabloul sa nu fie incomplet ...
Inot in apa ignorantei , fac pluta , iar motul mi-e Antena..
Un deja-vu perpetuu cu cei ce nu mai obrocesc Lumina..
In mana am mereu un piolet, m-agat de muntele Doctrina !!


Sunt R(mo)oland , Pinguin si troll , patologie tipic infantila
”Carnita ” !!.nu se poate introduce nici in biberon
Ma si visez in Orion pe tron , cu ”tîta mamei surogat” in gura
Regurgitez si flatulez ca dorita ei , sunt fraierul optuz din batatura !

Se inmultesc intruna pestii , de mult momeala este demodata
Cu vise din Elena & Ted ..pe dolarei..
Ne plange domnul ”Smotoioaga” la raport !
Sariti !!..putini ?!... tot mai putini pescari ne sar in barca !

Veti zice : ”Cat este ceasul ” ...de mult ora istoriei arata !
Eculubratii pastorale, certuri pe ponton , v-aud zicand ..
Sa ducem filmul, basmul , pinguinii intonand...
”Cat este Ceasul ”, ne ducem usurel la fund : Titanic-azs ia apa !!




BTW: nici un animalut,nu a fost maltratat sau stresat in timpul filmarilor, iar ”Titani(mi)cul” este tot acolo unde-i este locul in istorie: pe fundul oceanului de interese ;-)
#8 pt om crestincredulul 12-05-2015 21:06
"...dar.. la tescherea te-asi face fara mila. "



Aici e marea problema,sincer itatea in ceea ce predici e dublata de sinceritatea in ale banului(ochiu dracului-nu degeaba intelepciunea populara a spus-o)
#9 @RolandCrichton 12-05-2015 22:41
Nenea/Tanti Roland, ca nici dupa pagina de Facebook nu se itelege, pe internet exista o expresie foarte amuzanta care ti se potriveste. Expresia in cauza este "nu'l lasati sa depuna oua", si majoritatea adventomanilor cred ca sunt de acord cu mine cand zic ca e periculos daca dumneata o sa depui oua si o sa aduci pe lume copii pe care ii vei spala la creier inca din varste fragede.
#10 "Asteptatorii" s'au cam plictisitCrichton 12-05-2015 22:51
De adaugat la articol as avea numai asta:

Pai vicleni au fost adventistii, dar trece
S'au implinit profetiile ? S'au implinit dar nu se vede
Rupem tacerea
Asa sta treaba
Au trecut 171 de ani si or sa mai treaca degeaba.

Sa ma scuze criticii daca nu este pe placul dumnealor.
#11 Nu e tanti , e un nene cu suzetica la gat !iluminatul 13-05-2015 13:34
Crichton,

Singura diferenta intre un crestin educat (exista si crestini tampiti, ne-a aratat-o foarte bine istoria) si un credincios fundamentalist traditionalist, este aceea ca primul doar isi doreste un adevar progresiv iar cel de-al doilea isi ia dorintele matriarhale/ino culate drept realitate. Asa ca prietenul nostru Ro-mo traieste cu disonanta cognitiva in pat !

ON topic,
Referitor la Apocalipsa lui Daniel teologii au gasit tot felul de interpretari care mai de care mai pompoase si hilare , cu care sa induca o stare de angoasa si groaza in mintile credinciosilor !

Un exemplu de minciuna prin nestiinta sau prin hermeneutica sectar voita avem in profetia lui Daniel, dupa cum urmeaza:

Pentru cine cunoaste putina istorie, aceasta ne arata ca momentul in care a fost scrisa ”Cartea lui Daniel” este mult dupa perioada „captivitatii babiloniene” (597 – 538 inainte de Christos), adica mult dupa perioada exilului, momentul atribuit de traditia crestina.

Studiile istorice au aratat ca aceasta carte a VT a fost scrisa prin aproximativ anii 165 inainte de Christos, mult timp de la perioada robiei babiloniene, pe timpul cand regele Seleucid al Siriei, Antioh(VII) Epifanul, incerca sa starpeasca religia iudaica.

Daniel deci, nu scria profetie predictiva, stim noi azi, ci mai degraba istorie….Tot asa si cu Elena Hoasca Zurlii(stia tot de la precedesorii ei, care si acestia bateau campii la randul lor).

Putina matematica nu strica :eek:

In Daniel 1:1 scrie ”In al treilea an al domniei lui Ioiachim, imparatul lui Iuda, Nebucadnetar, imparatul Babilonului, a venit impotriva Ierusalimului si l-a impresurat.

(1:2) ”Domnul a dat in mainile lui pe Ioiachim, imparatul lui Iuda si o parte din vasele din vasele Casei lui Dumnezeu. Nebucadnetar a dus vasele in tara Sinear, in casa dumnezeului sau, le-a pus in casa visteriei dumnezeului sau”.

Anul al treilea al domniei lui Ioiachim ar fi 606 – 605...deci inainte de Cristos, insa Nabucodonosor nu era inca rege al Babilonului. Oricum, Ierusalemul nu a „cazut” in mainile babilonienilor pana in anul 597 dupa Cristos. Atunci insa, fireste, Ioiachim nu avea cum sa fie rege al Iudeei.

Si acum vine surpriza :-*

In 2 Imparati 24:8... Ioiachin avea optsprezece ani cand a ajuns imparat, si a domnit trei luni la Ierusalim... da ?

Insa asta este contrazisa de 2 Cronici 36: 9: „Ioiachin avea 8 ani cand a ajuns imparat si a domnit trei luni si zece zile la Ierusalim.”

Ceva nu este in regula cu acesti Ioiachim si Ioiachin!! dar si cu zilele :cry:

Daca 10 zile le putem trece cu vederea, cu toate ca profetiile, spun teologii, ca reprezinta cu acuratete perioadele de timp, nu pot insa sa ma fac ca nu vad cei 10 ani diferenta dintre prima si a doua ”profetie”.

Ceva este dubios cu acesti ani , cand se stie tot conform Bibliei ca ”Mana Mea va fi impotriva proorocilor ale caror vedenii sunt inselatoare si ale caror proorocii sunt mincinoase.”
Ezechiel 13:9.

Asadar cine minte , si ce legatura au profetii sec 18-19 cu aceste ”adevaruri” !!! ;-)
#12 intrebari intrebatoare!!!realistul 13-05-2015 16:52
Rolnd Mo, cum de pierzi timpul tau pretios,pt a comenta aici ''pe blogul capcana al satanei''?

Daca ai remuscari,cum de nu te pocaiesti,chiar vrei sa te strici de tot?

Ai biblia,lectiune a,si spiritul profetic de studiat,ce -ti mai trebuie sa comentezi aici?
#13 Roland urmeaza o profeteasa falsabeniamin 13-05-2015 18:44
Credului

""Bai frate noi zicem ca predicam evangheliia dar nu e,noi vrem banii vostrii ca nu ne place sa muncim si sa ne sculam dimineata""

Da ai dreptate . majoritatea pastorilor adventisti NU MUNCESC sase zile pe saptamina si SE ODIHNESC in ziua a saptea .

Afirmatia de mai sus apoartine lui Edi Constantinescu , si il rog sa ma scuze ca l-am plagiat.

Ce Roland inca nu intelege , este ca scenariul apocaliptic imaginat de Elena White trebuia sa se implineasca pe vremea ei .
In 1855 spunea ca unii din cei ce au participat la conferinta liderilor de atunci , nu vor murii si vor trece prin cele sapte plagi ale apocalipsei .La fel a afirmat si de stapinii de sclavi de pe vremea ei.

Au trecut aprox 160 de ani de atunci , toti oamenii de atunci au murit si plagile inca tot nu au venit .

Daca Elena traia in perioada VT , ar fi trebuit sa fie omorita cu pietre.

Apocalipsa este o carte care s-a implinit in primul secol crestin.

www.escatologie.ro
#14 Ce nu pricepe adventistu'Spartan 14-05-2015 06:52
Pe lumea asta există două feluri de limbaj: unul clar, direct, care nu poate fi interpretat diferit de mai mulți receptori iar altul transmis „codificat”, astfel încât poate să dea naștere la mai multe interpretări.

Ei bine, Biblia nu este deloc scrisă într-un mod literal în care orice cuvânt să aibă un singur înțeles, ci este alcătuită astfel încât să poată fi înțeleasă prin interpretare.

Acest lucru nu este deloc un secret, dar e greu pentru adventistu' care a citit doar Biblia și SP by EGW să recunoască cinstit că el de fapt CREDE nu în Biblie ci într-o interpretare adventistă a Bibliei.

Exemplele sunt numeroase: confuzia (ne)intenționat ă între cucerirea Ierusalimului și sfârșitul lumii, fiarele din profeții, perioadele profetice, scenariile din Apocalipsa, etc.

Dar săracul adventist cu un singur neuron pus la muncă (are mai mulți, dar îi ține în stare de repaus ca să nu consume energie, pentru că gânditul doare...) nu VREA să priceapă că nu există o singură Biblie, ci MILIOANE!!!
Iar el, pentru că nu crede acest lucru, este convins că Biblia lui, adică interpretarea oficială binecuvântată de CG este singura adevărată.

Bineînțeles, acest lucru este valabil pentru toate denominațiunile , nu numai pentru azș, dar parcă la noi efectul este mai puternic.

Așa că hopa cu scenarita, fraților, pentru că vechile scenarii adventiste nu prea mai țin apă...!
#15 Elena e mandra de un urmas ca tinebeniamin 15-05-2015 16:00
Frate Roland

""Frate Beniamin dacă Apocalipsa e deja împlinită baga nene toată religia pe foc si hai diseară la un striptiz.""

Dragul meu , ai o reactie tipica adventista fundamentalista:

-daca seminarele noastre de apocalipsa sint gresite , atunci nu exista Dumnezeu si hai sa ne destrabalam.

Chemarea naturii strabune din tine te striga la datorie : baruri , femei desbracate , viata desantata etc ,,etc.

Te-ai intrebat vreodata , cum de aceea care cred ca apocalipsa s-a implinit in primul secol AD , nu ajung sa gandeasca ca tine si sa sfirseasca prin baruri cu femei goale dansindu-le pe genunchi si cu mintea intunecata de droguri??

Se vede clar din afirmatiile tale ca esti calauzit doar de niste legi exterioare tie , legi pe care ti le-ai impus sa le urmezi impotriva preferintelor tale naturale .
Inima ta este inca tot o inima netransformata de duhul lui dumnezeu . s-ar putea ca simbata sa fi cu fundul pe scaunul din biserica , dar inima iti este la barul de noapte pe care daca nu ar fi "apocalipsa " cu plagile ei , nici chiar simbata nu l-ai parasi.

Tu faci parte din categoria oamenilor ce se feresc de "rau " de teama pedepsei si nu pentru ca au realizat ca "raul " este "rau" deoarece se intoarce impotriva ta si a aproapelui tau dupa ce l-ai faptuit..

Ps--Walter Veith s-a imbogatit ,profitind de naivitatea unora ca tine .

Cand Walter te plimba prin lumea spiritista , cu papuci si tablouri zburatoare mutate de demoni , este un mincinos si afirma ca a vazut lucuri care de fapt nu - le-a vazut .

Daca tu crezi asa ceva , de ce nu crezi ca fatza lui Arsena Boca a aparut pe cimentul pardoselei din casa unei tiganci din Romania ?

Prostia adventista se pare ca a dat mana cu prostia ortodoxa .
Aceasi marie cu alta palarie.
#16 pentru Roland MoJEAN 16-05-2015 05:50
stimate Roland Mo,

trebuie sa iei in calcul niste reguli nescrise ale adventomania

1. Asta e de baza : trebuie sa injuri BAZS sau sistemul BAZS in vre-un fel. Daca esti un adventist care nu ai nimic impotriva sistemului si a bisiericii(in mod sincer) pregateste-te sa fii sfisiat. Nu intereseaza pe nimeni de sinceritatea ta.
2. Trebuie sa fii la curent cu ceea ce zice sau a zis Edi Constantinescu. Daca nu esti la curent cu ideeile lui nu ai cum sa le COPY/PASTE aici si prin urmare.....devi i eretic adventomania.
3. Citeste carti ieftine si uimeste lumea cu citate banale. Foloseste acele carti banale ca sa pretinzi ca esti interesant
4. Cunostintele de matematica, fizica, biologie, bio-chimie, bio-fizica si altele.....nu sunt absolut deloc necesare. Important este sa folosesti termenii stiintifici .....chiar daca nu ai habar de ei.
5. Nu iti este permis sa ai o parere contrara curentului adventomania. Dialogurile contradictorii nu sunt agreeate. Partenerii de dialog vor fi imediat discreditati. Vezi cazul Buciuman.
6. Pentru cei cu parere opusa.....va aparea si o poezie. Indiferent de ironille si golaniile adresate ....cel cu parerea contrara adventomania va fi aratat cu degetul. (spirit de turma....da aici i se zice gindire rationala).
7. Nici cind ai argumente solide....nu se merita sa intrii in dialog. E probata si testata.


Daca mai imi vin si altele ....ti le voi destainui. Nu ti-am aprofundat comentariile, nu zic ca sunt pro sau contra ideilor tale.....insa trebuia subliniat modul de functionare
#17 pentru jean..si ceilaltimihaela C 16-05-2015 09:27
1. Daca esti un adventist care nu ai nimic impotriva sistemului si a bisiericii probabil ca esti sincer dar nu si prezent in viata bisericii.Sicer itatea nu ti-o poate lua nimeni dar ideea expusa public trebuie sustinuta cu dovezi (rationale).
2.Trebuie sa fii la curent cu ideile reprezentative referitoare la adventism-pro si contra.
3.Citeste si alte carti nu numai E W.,dar si unele si altele cu spirit critic.
4. Cunostintele de matematica, fizica, biologie, bio-chimie, bio-fizica si altele.... sunt binevenite.Refe rintele se fac de obicei in termeni stiintifici iar explicatiile se pot face si in terminologie comuna dar necesita un spatiu mai mare .
5.Cand ai o parere contrara curentului trebuie sa fii bine documentat si vei castiga respect.Pe adventomania sunt oameni care au pareri contra curentului si caliti fiind in ,,lupte" s-ar putea sa fie uneori duri.Nu o lua personal.Daca nu te simti iin stare sa continui poti sa te retragi (vezi cazul Buciuman)
6.Aratarea cu degetul si ironia e pedeapsa cea mai aspra pe Adventomania in caz de naivitate sau rea-vointa.Poti insa folosi un pseudonim pentru protectie daca nu ai curajul de a te expune.
7.Daca crezi ca nu merita sa intri in dialog ai si aceasta varianta.Nu vei sti insa niciodata cat de stapan esti pe ce crezi!
#18 Pentru Roland...si ceilalti...eva 16-05-2015 10:49
Chiar daca nu am mai comentat, nu inseamna ca nu am citit comentariile voastre, si poate ca mine sunt si altii. Doar ca ma regasesc de multe ori in ceea ce a scris altcineva si nu are rost sa ma mai repet.
Dar astazi, citind comentariul lui Jean am simtit ca e vremea sa scriu si eu ceva, desi Mihaela mi-a luat-o iarasi inainte. :-)
Dar chiar si asa,...voi scrie totusi cateva cuvinte:
Chiar daca pe adventomania se vorbeste dur, si se ataca uneori persoana, nu doar ceea ce a incercat sa transmita, nu observ nici o diferenta intre cuvintele oricaruia de aici si cele ale lui Roland, care e un crestin adevarat si vrea sa "apere" biserica si religia cea adevarata, si doreste "sincer" sa ne faca sa ne intoarcem din ratacire si sa revenim doar la Biblie.
Ceea ce observ eu aici e ca, desi vrem sa schimbam ceva, folosim aceleasi obiceiuri cu care ne-am obisnuit ani si ani in biserica. Nu am schimbat comportamentul cu nimic. "Atacam" pe cel care nu gandeste sau nu crede ca noi, nu pentru ca ne-am specializat sau incercam sa ne specializam in "luptele spartanice", ci pentru ca inca nu ne-am debarasat de tot ceea ce reprezinta "crestinism adventist" in noi.
Cand o sa reusim sa scapam de toate obiceiurile vechi, probabil se va schimba si forma de a dialoga. Pana atunci, continuam asa cum stim sa o facem, deschizand totusi ochii, mintea si inima si catre alte orizonturi...
#19 simpaticuti,dra galasicredulul 16-05-2015 14:44
Cei mai simpatici de pe adventomania sint suporterii sistemului care se dau "superindepende nti" "superechilibra ti" si "superechidistanti".
De alde rolica&co sint doar "carne de tun"
#20 Intotdeauna pt "ceilalti"..si niciodata pt noi !iluminatul 16-05-2015 16:34
Jeane.!.. nu pune , nuuuu pune la suflet :)) se mai indragosteste omul (ideologic vb) si sufera, dar la tine se pare ca viata merge mai departe :lol: . La altii insa, nu prea !..unora nu le place sa auda adevarul despre gropile pline cu rahat din sistem ..

Cat de inchis mental sa fii(nu tu!) sa te multumesti doar cu strangerea maruntisurilor pe care Mama Lenuta le-a adunat in visele ei precum persecutia sfintilor cataratori pe munti , nasturi de "viata si sanatate", ace de HRistos luminita tunelului, matura fermecata ce duce spre Orion,  servetele cu mieluti jucand leapsa cu Leul , tot soiul de caini Lucieni , Hutani pe post de bibelou de pe teleingustorul camerei copilului(si multe alte obiecte de uz casnic) cu oftatul de la plicurile de dolarei ce i'au drumul oaselor de peste ocean , cu privitul discreto-voalat o-direct la persoana iubita (de o alta religie) de o maniera compulsiva si neacceptata de o virgula din manual sau cu vorbitul papagalului Momaie Ted si sa tot astepti noi recruti, noi cersetori, noi creiere gata de spalat, noi….... (.....)?

Nu'i asa ca este tare greu ca oamenii sa renunte la mereu dezamagitorii cai verzi pe pereti ce nu obosesc sa galopeze in arealul adventist.?
Apropos : ce mai face "Mirela" ?..mai joaca mingea in Sabat?

Credulul :))..bine punctat ;-)
#21 Roland moNecunoscutul 16-05-2015 18:05
Părerea mea e ca esti unul si același cu Ariel. Iar acest Mihaela e coasta lui...
#22 Fulgerul și ApocalipsaNg 16-05-2015 21:38
Azi la biserică s-a citat din Patriarhi si Profeți, capitolul Turnul Babel următorul fragment: ”Fulgere din ceruri, ca o dovadă a neplăcerii lui Dumnezeu, au sfărâmat partea de sus a turnului, aruncând-o la pământ. Astfel, oamenii au fost făcuţi să simtă că există un Dumnezeu care domneşte în ceruri.”
Noi astăzi știm ce este fulgerul, cum se formează, în ce condiții, și că dată fiind înălțimea turnului, pe timp de furtună, descărcările electrice din zonă se concentrau asupra lui. Pentru constructorii turnului care habar nu aveau de știința acestui fenomen, fulgerul și efectele lui au fost puse pe seama zeilor, sau a lui Dumnezeu (cf. EGW).

Astăzi avem explicate științific foarte multe fenomene care în vechime îi băgau în sperieți pe înaintașii noștri, iar aceștia aduceau zeilor ofrande chiar omenești pentru îmbunarea lor.

Ne este practic imposibil să intrăm în papucii înaintașilor noștri, chiar a celor din sec.XIX-XX. Cred că e bine să-i lăsăm în înțelegerea lor și să le fim îngăduitori.

Dar a ține morțiș să aplicăm azi și în viitor nivelul de înțelegere al lor ne pune în dificultate.

Observăm în practica noastră că un lucru făcut fff. bine azi, măine nu mai corespunde, și asta pentru că nivelul de cunoștințe de mâine a crescut și acel fff. bine de azi, mâine e cel mult satisfăcător.

Cramponarea în metode, practici, crezuri îl dezonorează și pe om, și pe Dumnezeu, fiindcă Îl limitează pe Dumnezeu la nivelul omului.

Din Scripturi se vede că Dumnezeu e preocupat să ducă pe om pe noi și noi culmi ale cunoașterii atât fizice cât și spirituale. A propos, nu cred că satana a descoperit fizicienilor natura fulgerului, ci Dumnezeu. Nu satana a arătat oamenilor tehnologia de transmisie la distanță a semnalului audio-video prin unde electromagnetic e, ci Dumnezeu. Toată tehnologia disponibilă astăzi în folosul omenirii este opera lui Dumnezeu. A o nega înseamnă a-L discredita pe Dumnezeu. Pe seama cui am pune alfel tehnologia contemporană?

Pe plan spiritual e la fel. Sunt elemente de principiu care sunt universal valabile. Dincolo de acestea, detaliile aparțin fiecărei generații. Nu avem ce comenta la înaintașii noștri, dar cred că în dreptul nostru se cere mai mult fiindcă ni s-a dat mai mult.

Apocalipsa văzută de părinții și bunicii noștri este descrisă în termeni care aztăzi nu mai corespund în totalitate.
Dar și noile noastre scenarii, chiar dacă sunt aduse la zi, vor fi comentate și actualizate de copiii noștri.

Dar fiecare va ”trăi” prin credinta lui.
#23 #21 rectificareNecunoscutul 18-05-2015 01:33
In loc de Mihaela" a se citi MIRELA ( scuze Mihaela)
#24 Citez :” Ma simt deja un Vip ”..în mai multe ipostaze , din cate vedem :))!iluminatul 18-05-2015 17:18
Eu zic că dimpotrivă , avem un caz clasic de personalitate multiplă :lol:

Iată cateva simptome :

- moduri, atitudini, credinţe, viziuni multiple care nu sunt similare
- dureri de cap şi alte dureri inexplicabile, probabil de la peștele stricat
- fel de denaturare sau pierdere de timp subiective
- comorbiditate
- depersonalizare
- pierderea simtului realitatii
- pierderi grave de memorie, uiți mereu ce personaj joci astăzi
- depresie
- amintiri legate de abuzuri / traume / meme religioase
- fobii inexplicabile, refugierea în munți
- furie bruscă, fără un motiv justificat
- frecvente atacuri de panică / anxietate
- halucinaţii auditive privind comunicarea cu alte persoane,

Cauzele nu sunt suficient explorate și identificate, insă din punctul de vedere al medicinei convenționale (alopate) acestea includ stresul și traume din trecutul mai mult sau mai puțin indepărtat / abuzuri sectare, picătura ideologică hand sda made /copilărie nefericită, rugăciune pe coji de nucă , etc..

Frățioru Roland Mormăila Mo, tratamentul personalității multiple (disociate)nu se administrează corect , daca în continuare te hrănești așa :zzz
#25 ceva tipic azs...realistul 18-05-2015 23:54
Iluminatule felicitari pt descriere si imagine,dar sa stii ca se poate aplica la mii de credinciosi azs si alte ...confesiuni.

Alimentatia la biberon este cea mai comoda si usoara,doar inghiti ce ti se da,si spui amin, asa a vrut Domnul.Chiar te poti pacali ca Domnul ne condamna la mediocritate''sfanta''???

Ce mai poate trezi la realitate niste oameni batuti in cap,cu invataturi din sec 19,cica sa le aplice in sec 21 !!!

Ma intreb mereu,de ce se lasa oamenii asa de usor manipulati,si am gasit ceva raspunsuri,dar pt a nu jigni pe cineva,las ca tema de gandire, si de trezire,daca se mai poate si daca cineva mai este interesat sa gandeasca macar 5 minute pe zi cu creierul din dotare.

Nu e ceva grav ca te nasti prost,ci sa nu ramai asa! Spunea si ION CREANGA,''O-i fi eu prost,dar cand ma uit in urma prind curaj ''.
Si totusi speranta nu moare niciodata!!!
#26 Sa impartim putin cu ”fiul ” !iluminatul 19-05-2015 14:46
Citat:
”Noi doi nu avem nimic de împărțit! ”
...Aha , mai esti si calic pe deasupra :D ...stiam ca adventistii sunt zgarciti defel , dar tu insa o mai afirmi si public . Cata sinceritate , pe bune !!..sa nu uiti sa sheruiesti asta .... :oops:

Citat:
”Cât mă privește...sunt fiu de Dumnezeu”
....ptiu drace , si asta este un motiv de lauda sau de obsesie ?...toata lumea are la baza intr-un fel sau altul un stramos comun , dar nu se lauda cu asta !!...Tu de ce te crezi mai special ?...poate ca ai fundatia de beton cu 28 de segregari, construita pe fundul marii ?..sa fie cumva cutuma religioasa de vina :cry: !...studiile stintifice au demonstrat de mult ca religiosii se cred superiori prin traditie si nu neaparat prin educatie ....

Citat:
” și toate prostiile din lume nu mă vor face să-mi schimb ideea”
...pai de ce nu zisesi bre asta de la inceput , macar scuteai un drum la psiholog :-x ...si mai lua si tastatura mea , o pauza de masa !....


” Fiule ” , dupa cum se vede ai grave tulburari de personalitate !...tu pui in umbra chiar si trinitatea ....Stau si ma intreb , oare chestia asta cu Ursache imitand salutul lui Hitler cat te tine ?...spune sincer , cu ce ne mai surprinzi ?!

Ops , I have a great idea for you ( pt a nu te mai obosesti sa schimbi mereu poza de profil ).Asta ca se vezi ca mai sunt si oameni cu idei, pe care vor sa le ”imparta” cu altii.

Pentru avea totusi o oarescare doza de adevar si complementarita te cu afirmatia ”sunt Fiu de Dumnezeu ”, poate n-ar strica sa-ti repostezi mesajele avand in spate o poza cu chipul lui Iisus ..(acuma o sa fiu acuzat de blasfemie , dar nu sunt nici primul @ ultimul , asa ca inca doua vreascuri sub cazanul cu smoala , ce mai conteaza !)..

Si totusi o explicatie , ieczista si nu iti cer zecime pentru asta ;-)

Nu de alta , dar poate doar asa reusesti sa capeti putina coerenta , si de ce nu , sa cobori la masa ”vamesilor si pacatosilor” , acolo unde mai tot timpul in Istorie au avut loc dezbateri si schimburi de idei pe care multi le-au pus in practica ...

Si finalmente , serios vorbind, iti doresc ca macar obsesia asta a ta sa o transformi intruna constructiva pe care sa o vezi/simti in ceva util , palpabil , cuantificabil in mijlocul societatii in care traiesti ...

Spre exemplu, fara substrat religios : japonezii, sunt obsedati de electronica si vedem unde au ajuns.

Francezii in schimb au simturi fine si sunt obsedati de parfumuri, branza mucegaita, vinuri, moda... si dupa cum se vede e de bine si la ei.

Nemtii sunt cu ordinea, punctualitatea si tehnica si exemplele ar putea continua ...

Romanii, din nefericire, nu au obsesii constructive, sau poate au complexe de natura colectiva.Ei s-au obisnuit sa doarma , sa nu invete, sa traga chiulul si sa se planga tot timpul ca nu le ajung banii ...

La polul opus, religiosii, rupti din ”dumnezeu” au o groaza de obsesii valabile si aici pe pamant , dar proiectate si undeva prin galaxiile extraplanetare.

Pacat ca sunt profund egoiste si privesc fericirea personala, in detrimentul celorlalti ”copii din lume”..Unii sunt considerati prosti pentru ca nu stiu mai nimic despre Dumnezeu, altii stiu un pic mai mult si devin intre timp prin laudarosenia si stupizenia lor .Si care este diferenta ?..iti spun eu ” ca toti au pacatuit ” zice traducatorul.. :eek:

Te salut, mai ”fiule” Roland Mo si nu uita ca umorul este si un mod de a spune ceva serios ! ...

You have no rights to post comments